Wat is Slim Melden?

Meldingen van burgers over de openbare ruimte zijn heel divers. Een kapot bushokje of lantaarnpaal, graffiti op een gebouw, een uitpuilende vuilcontainer, geluidsoverlast. Oplettende burgers melden dit via allerlei kanalen: apps, formulieren, telefoon, e-mail.

Elke gemeente heeft in de afgelopen jaren daarom eigen (deel)oplossingen geïmplementeerd; processen en IT-systemen om deze meldingen te registreren, af te handelen of door te geven aan externe partijen.

(Onderhouds)planning, personele bezetting, budgettering en beleid voor het onderhoud van de openbare ruimte worden bij veel gemeente daarbij gedaan aan de hand van ervaringscijfers en kerngetallen.

Hoe werkt dat bij Slim Melden?

Slim Melden stroomlijnt en routeert meldingen van de burgers slim en maakt de afhandeling in jouw gemeente efficiënter. Waaruit bestaat Slim Melden?

Een slimme app

Burgers en gemeentemedewerkers kunnen op een kaart gemakkelijk zelf zaken melden, via een handig dropdown menu. Onderwater voegt de app de juiste objectgegevens van de gemeente toe en toont of er al een zaak is aangemaakt van deze melding.

Een slimme routering 

Wij bepalen vooraf samen met jou de routering van alle soorten meldingen. De
lantarenpaalmeldingen gaan bijvoorbeeld naar jullie zaaksysteem, graffiti-meldingen naar een externe partij, alles is mogelijk. Slim Melden is een oplossing die zo naadloos aansluit op jullie bestaande processen.

Een overzichtelijk dashboard

Alle meldingen, per dag, kwartaal, jaar worden overzichtelijk getoond. Zo kun je niet alleen jouw onderhoudsploeg en het materieel effectievere inplannen. Dit helpt je enorm bij de verbetering van de handhaving en daarnaast stelt het jou in staat om beleidskeuzes te onderbouwen met harde feiten.

Slim bronnen combineren (API)

Slim Melden kan allerlei nieuwe en bestaande databronnen aansluiten op jullie zaaksysteem. Dat kan een bestaand app zijn, maar ook een nieuwe datastroom over bijvoorbeeld de beschikbaarheid van laadpalen in jullie gemeente. Die data levert Slim Melden als complete melding aan jullie zaaksysteem. De data kunnen via de API ook gebruikt worden op bijvoorbeeld een woningbouwcorporatie site, of winkelcentrum app. Zo kan de burger zijn ingang (site, app, telefoon) kiezen, de relevante data op de logische plekken zien, is jouw gemeente ontzorgd en vergroot je het bereik van jullie dienstverlening.

Enthousiast?

Vraag een demo aan




Kenmerken van Slim Melden

Geen dubbele meldingen

Inzicht in bestaande meldingen voorkomt meerdere meldingen over hetzelfde onderwerp. Minder telefoontjes bespaart tijd en geld en verhoogt de tevredenheid

Open API - één backoffice koppeling

Een open koppelvlak dat door elke toepassing gebruikt kan worden. Maximale keuzevrijheid voor de melder. Eén koppeling met het zaaksysteem. Integriteit van alle gegevens gewaarborgd

Direct inzicht

Inzicht in KPI´s helpt bij het halen van doelstellingen. Het dashboard van Slim melden geeft o.a. inzicht in spreiding, afhandeltijd en categorieën

Correcte routering meldingen

Door gegevens slim te combineren, worden een melding altijd op de juiste plek afgeleverd. Geen onduidelijke mailtjes of meldingen bij de verkeerde partij

Slim gebruik data

Data over de locaties van afvalbakken, lichtmasten en ondergrondse containers maken melden makkelijker. Geen overbodige vragen voor de melder en complete meldingen voor de beheerder

Veilig en betrouwbaar

Een oplossing die veilig koppelt met uw zaaksysteem en zorgvuldig met uw gegevens omgaat

Web-app en iPhone/Android app

Een webapp, geschikt voor mobiel en pc/laptop. Voor melders en uw klantcontact centrum. Voldoet aan de webrichtlijnen. Alle kanalen bediend

Volledig aanpasbaar

Kies uw meldingscategorieën, anoniem melden J/N, datasets, foto´s en omschrijvingen, huisstijl en helpteksten. Uw proces is leidend

Gericht op participatie

Directe terugkoppeling over de status en mogelijkheid tot stemmen maakt inwoners meer betrokken bij hun woon- en leefomgeving. 

Eenvoudig afhandelen

Buitendienst medewerkers of externe partijen kunnen eenvoudig meldingen afhandelen. Houdt grip op afspraken en doorlooptijden.