Slim proces voor de dienstbare gemeente

Vandaag gemeld, morgen opgelost. Met de Slim Meldenaanpak helpen wij jouw gemeente om die belofte waar te maken. En dat niet alleen. Want Slim Melden biedt meer dan alleen een efficiënt meldproces dat naadloos aansluit op de bestaande processen en het zaaksysteem. Veel meer.

Gemak voor de burger

Vooropgesteld, het is voor burgers heel eenvoudig om zo onregelmatigheden te melden. Gewoon, op de kaart een locatie aantikken, een melding selecteren en versturen. 1 minuut. Hun gemeente doet de rest.

Complete meldingen 

Jouw medewerkers op het Klant Contact Center hoeven geen meldingen meer na te bellen. Want de app stuurt alle noodzakelijke gegevens mee. Geen ontbrekende informatie, onduidelijkheden of dubbele meldingen meer. Laat staan dat je medewerkers nog naar informatie vragen die de gemeente eigenlijk zelf hoort te weten. Daarbij scheelt dit tijd.

Een overzichtelijk dashboard 

Alle meldingen, per dag, kwartaal, jaar worden overzichtelijk getoond. Zo kun je niet alleen jouw onderhoudsploeg en het materieel effectievere inplannen. Dit helpt je enorm bij de verbetering van de handhaving endaarnaast stelt het jou in staat om beleidskeuzes te onderbouwen met harde feiten.

Hetzelfde verhaal in elk kanaal

Zowel de melder, als de gemeentemedewerkers hebben dezelfde informatie, letterlijk op hun scherm. Daarin staan de meldingen, elke met een uniek nummer (van het zaaksysteem). Iedereen in jouw organisatie die vragen krijgt van burgers over deze meldingen kan zo antwoord geven op basis van dezelfde feiten.

Doorzetten naar derden 

Burgers melden van alles bij hun gemeente. Wie het object in onderhoud heeft, is voor hen vaak lastig te onderscheiden. Jouw gemeente, een externe onderhoudspartij, Rijkswaterstaat, Staatsbosbeheer. Slim Melden geeft jou de mogelijkheid om deze meldingen automatisch naar de juiste partij door te sturen. Je ontzorgt daarmee jouw burgers en laat zien dat de gemeente meldingen daadkrachtig aanpakt.

Betrokken burgers 

De melder krijgt in de app het zaaknummer van de melding te zien. Hij of zij kan daarmee zelf nagaan hoe snel de gemeente de melding oplost. Deze transparantie van jouw gemeente vergroot de betrokkenheid van burgers bij hun eigen omgeving.


Enthousiast?

Vraag een demo aan